Shibuya, part of Pulsen

Kundfokus oavsett storlek det viktigaste för Amanda Andersson

Hon började som supportmedarbetare på Shibuya, före detta Pulsen Production, innan hon klättrade till sin nuvarande roll som Customer Success Team Lead. Personligt bemötande och engagemang är ledord för Amanda Andersson, som sätter kunden i fokus oavsett storlek.

Att ge alla kunder – även de minsta – förstklassig service och support är Amanda Anderssons drivkraft. I hennes roll som Customer Success Team Lead (CSTL) på Shibuya ser hon till att kunderna får hjälp med stort som smått genom sitt personliga engagemang.


– Mitt team ansvarar för ungefär 200 kunder, varav de flesta är ganska små. För mig är det viktigaste att alla känner sig sedda och blir nöjda med vår service. Många kunder kommer från Make IT som vi förvärvade 2018, så jag har ägnat mycket tid åt att åka ut och presentera mig och visa att de har en person de kan vända sig till som sätter dem i första rummet, säger Amanda Andersson.


Shibuyas support är uppbyggd av ett antal team som på daglig basis löser kundernas problem. Inom sitt team samordnar Amanda arbetet och fungerar som en länk mellan kunder och tekniker. Hon jobbar också med sälj och hjälper kunden hitta effektiva lösningar.


– I mitt dagliga arbete har jag leveransansvar och mycket kontakt med våra kunder. Jag ser till att arbetet rullar på i teamet och att ärendena blir upplockade av våra kunniga tekniker. Även om vi jobbar teambaserat i bolaget så tar vi också mycket hjälp av varandra och jobbar över gränserna. Vi sätter kundens behov i centrum och delar med oss av vår kompetens till varandra. Det är viktigt för oss att vara närvarande och har bland annat backofficetekniker som åker ut till kunderna regelbundet och hjälper till på plats.

– Jag får också lyssna mycket och tillsammans med kunden hitta lösningar för att underlätta deras arbete. Att få ta del av varje kunds unika förutsättningar och känna att man kan hjälpa till är bland det roligaste med jobbet, berättar Amanda.


Fler möjligheter för anställda i Shibuya

I början av mars blev det klart att Pulsen Production och Shibuya Crossing går samman i det nya Pulsenbolaget Shibuya. Amanda, som jobbade på Pulsen Production, kom in i bolaget 2016 som supportmedarbetare. Hon menar att det alltid funnits en bra möjlighet att klättra inom bolaget, men att förutsättningarna blivit ännu bättre tack vare samgåendet.


– Vi är flera i bolaget som börjat i supporten och gått vidare till roller med mer ansvar, vilket är superkul. Man känner sig hela tiden uppmuntrad att göra sitt bästa, och att någon ser ens potential och arbetsinsats är en stor motivation i det dagliga arbetet. Nu växer vi till ett större bolag med mer IBM-kompetens, och jag tror att möjligheterna ökar ännu mer att kunna bredda sig och få arbeta med nya saker. Det är en spännande resa att vara med på.

– Samgåendet har känts väldigt väl genomfört och min bild är att medarbetarna är väldigt positiva. Vi har en bra plan framåt, och vårt arbete med att ge våra kunder bästa möjliga support fortsätter. Även om det utåt sett kan handla om att vi har ett nytt namn, ny logotyp och nya e-mailadresser så är det fortfarande kunden som står i fokus varje dag, säger Amanda avslutningsvis.

amanda andersson

Customer Success Team Lead på Shibuya


Amanda är 23 år och kommer från Limmared men bor i Borås. På fritiden tränar hon och umgås med kompisar.

”Jag är ganska spontan och tycker det är kul att bara åka iväg och hitta på saker.”

 

Emellanåt ägnar hon sig också åt att föda upp katter. ”Jag har två raser – ragdoll och nakenkatten sphynx som jag föder upp ibland. Det är mycket jobb under ett halvår redan från parningen, så jag har inte kullar så ofta. Men det är väldigt roligt!”

Jobba tillsammans med Amanda

KONTAKTA OSS

Besöksadress – huvudkontor

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

KONTAKTA OSS

 

Besöksadress – huvudkontor

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

Officiell Facebook-sida för Pulsen
Officiell LinkedIn-sida för Shibuya
Pressrum på MyNewsdesk för Pulsen