Shibuya, part of Pulsen

Tuffa utmaningar ingen match för Anna Skantze

Tough viking, svenska klassikern och att försöka få kollegorna med sig på onsdagsträningen. Anna Skantze, ny som Customer Coordinator på Shibuya, ger sig gärna i kast med tuffa utmaningar där hon kan använda sin kompetens för att skapa bra upplevelser för kollegor och kunder.

– Jag har precis anmält mig till en väldigt spännande tävling, en kombination av hinderbana och orientering. Terrängen är helt okänd och jag vet inte om jag kommer behöva cykla, klättra, simma eller springa för att nå kontrollerna. Jag tycker det låter som en riktigt kul utmaning, säger Anna Skantze.

 

I våras gav hon sig också in på helt ny terräng när hon tog sig an rollen som Customer Coordinator på Shibuya. Det är en nyskapad roll, i ett helt nytt team, i en för Anna ny bransch i en ny stad. Vem som helst annars hade nog nöjt sig med en av de utmaningarna.


– Visst, IT-branschen är en helt ny värld för mig. Men den här rollen är att ypperligt tillfälle att få kombinera mina skills inom projektledning och koordinering från tidigare anställningar med att lära mig många nya utvecklande saker. Det är en väldigt spännande utveckling inom den här branschen just nu som jag gärna är en del av. Inte minst under pandemin har vi ju sett vilka otroliga möjligheter vi har att skapa saker digitalt.

Jag kommer hem från mitt jobb och har mer energi än jag hade när jag gick dit.

Anna Skantze, Customer Coordinator på Shibuya

Långsiktigt arbete nära kunderna


Det nya teamet Customer Executive, som Anna är en del av, arbetar både långsiktigt och nära Shibuyas befintliga kunder. Ambitionen är att ännu bättre kunna stötta kundens verksamheter både idag och i framtiden.


– Jag tror det är mycket viktigt att vi inte tittar på vår leverans enbart tekniskt. Vi behöver framför allt se saker ur kundens synvinkel när det kommer till branschens utveckling och framtida problemlösningar. Vad är det för behov och utmaningar kunden står inför och hur kan vi använda vår kunskap för att tillsammans se till att de får rätt digitala förutsättningar för att lyckas med sina verksamheter?


”Man drar nytta av varandras kunskaper”


Att vara ny på ett jobb är en utmaning i sig självt. Processen från rekrytering till den första tiden inom företaget ger också goda inblickar i hur saker och ting faktiskt fungerar.


– Det märks att Shibuya är väldigt måna om sin personal. Bolaget ger oss möjligheter att driva egna projekt med kunderna och att fokusera på det var och en är bra på. Det finns också en bra känsla av att man hjälps åt över avdelningsgränserna och att man drar nytta av varandras kunskaper på ett jätteeffektivt sätt. Något som jag upptäckte som väldigt positivt för egen del är att jag kommer hem från mitt jobb och har mer energi än jag hade när jag gick dit, säger Anna och fortsätter:


– Det som också varit tydligt under min korta tid på bolaget är hur många duktiga människor det finns som jobbar här. De jag träffat hittills brinner verkligen för det de gör och det syns. De är väldigt hjälpsamma och bra på att lära ut inom sina specialområden. Det tror jag är ovärderligt – inte bara för mig som är ny inom branschen – utan lika mycket för våra kunder som får nytta av deras kompetenser.

Anna Skantze

Customer Coordinator på Shibuya


Anna Skantze är 37 år och flyttade för några år sedan från Stockholm till sambons hemstad Ulricehamn, där hon nu jobbar på Shibuyas kontor i staden.


På fritiden lägger hon mycket tid på träning i olika former och att renovera hus och trädgård. Samt just nu att lära sig hitta bland alla IT-akronymer.


”Jag för en liten dagbok med ord från IT-branschen som jag sitter och googlar på varje dag. Det finns ju en hel del förkortningar att reda ut och det är ett lärorikt sätt att göra det på.”


Här är några av orden från Annas dagbok:
SaaS, SIEM, Containers, Hybridmoln, On-prem och DevOps.

 

Hör gärna av dig till henne om du undrar vad de står för.

KONTAKTA OSS

Besöksadress – huvudkontor

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

KONTAKTA OSS

 

Besöksadress – huvudkontor

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

Officiell Facebook-sida för Pulsen
Officiell LinkedIn-sida för Shibuya
Pressrum på MyNewsdesk för Pulsen