Shibuya, part of Pulsen

Kundserviceexperten Releasy lägger IT-support hos Shibuya

Den bemannade supporten på Shibuya är öppen året runt, dygnet runt. Varje månad hanterar medarbetarna tusentals mail och samtal om allt från nya konton och glömda lösenord till hantering av reella säkerhetsrisker. Senast i raden av nya kunder är Releasy, ett av Sveriges mest framstående kundservice- och försäljningsföretag.

– Att skapa den bästa möjliga kontakten med kunder är något som vi på Releasy har i vårt DNA. Det ställer höga krav på våra leverantörer att kunna leverera motsvarande upplevelse till oss. Jag tycker Shibuya lyckas med det och genom att lägga IT-supporten hos Shibuya får vi utrymme att skala upp vår verksamhet ännu mer, säger Thommy Andersson, IT-chef på Releasy.


Techbolaget Shibuya är främst känt för infrastruktur- och molntjänster, men deras breda IT-kompetens löser tekniska frågor på bolag runt om i Sverige varje dag. Shibuya levererar en komplett IT-supportlösning med bland annat kundspecifik first line support, stöd för självservice och utbildning av medarbetarna. Den svenska supporten och övervakningen är dessutom bemannad dygnet runt. Att få tillgång till en skalbar, extern IT-support ger många fördelar, inte minst för tillväxtföretag. Därför är det inte konstigt att snabbväxande Releasy, som själva är experter inom kundservice, valt att lägga sin IT-support hos Shibuya.

Med över 1200 medarbetare, hundratals datorer och många applikationer såg vi verkligen värdet i att låta andra experter hantera det. Genom att lägga IT-supporten hos Shibuya får vi utrymme att skala upp vår verksamhet ännu mer.

Elin Holmqvist är en av de Shibuyamedarbetare som jobbar med Releasys IT-support.

En skalbar IT-support utan flaskhalsar


Med kunder som Telia, SL och TV4 är Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom kundservice och försäljning. De har hittills hanterat first line support via sin egna IT-avdelning. Med ökat antal medarbetare uppstod dock allt oftare utmanande toppar med supportärenden. För att inte begränsas av flaskhalsar behövde Releasy möjlighet att skala upp IT-supporten i takt med att företaget växte.


– Med över 1200 medarbetare, hundratals datorer och många applikationer såg vi verkligen värdet i att låta andra experter hantera det. På det sättet kan våra medarbetare på IT-avdelningen fokusera på sådant som skapar bäst värde för vår fortsatta tillväxt. säger Thommy Andersson på Releasy.


Bra IT-support bygger på stor kännedom om medarbetarnas verktyg och vardag. En av de Shibuyamedarbetare som jobbar med Releasys IT-support är Elin Holmqvist:


– Varje kund är unik. Det är verkligen kul att jobba med en ny kund och få möta nya människor i nya typer av ärenden. Det är också roligt att kunna erbjuda telefonsupport vilket de inte haft tidigare. Jag tror det kommer fungera väldigt bra för dem.

Sara Bellini, Supportchef på Shibuya

Sara Bellini, Supportchef på Shibuya

Samarbetet mellan Releasy och Shibuya inleddes i september 2021. Under några inledande dagar satt supportpersonal från Shibuya och specialister från Releasy tillsammans för att gå igenom vanliga ärenden, lära sig system och verktyg och se till att alla dokumentation finns på plats. Och, inte minst, för att lära känna varandra bättre.

 

Shibuya har nu blivit en integrerad del av Releasys IT-avdelning och planen är att Shibuya helt kommer ta över den första supportkontakten med användarna framöver.

 

– Att ett av de bästa kundserviceföretagen i Sverige väljer Shibuya för kvalificerad IT-support är ett kvitto på vårt arbete med totalt kundfokus. Vi är oerhört stolta och glada över att stötta Releasy i att skapa Sveriges bästa kundtjänst, säger Sara Bellini, supportchef på Shibuya.

jag vill veta mer om IT-support






Kundserviceexperten Releasy lägger IT-support hos Shibuya

Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom kundservice och försäljning. Med över 30 års erfarenhet inom branschen har de samlat på sig en solid expertis inom kundservice, vilket möjliggör leverans av den bästa kund­upplevelsen för sina kunder. Bolaget driver framgångsrikt utvecklingen inom branschen med fokus på AI-relaterade lösningar inom kundservice. Bolaget har idag runt 1200 medarbetare på sina kontor i Stockholm, Linköping, Borås, Borlänge och Barcelona.

 

GÅ TILL RELEASY.SE

KONTAKTA OSS

Besöksadress – huvudkontor

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

KONTAKTA OSS

 

Besöksadress – huvudkontor

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

Officiell Facebook-sida för Pulsen
Officiell LinkedIn-sida för Shibuya
Pressrum på MyNewsdesk för Pulsen