Hero background

Datahallstjänster


Hur vi hjälper dig

Vet vi att det är både kostsamt och ibland svårt att få medarbetare att vilja ställa upp på den jourbaserade beredskapsslinga som krävs för att driva en 24/7-verksamhet. Det är i sådana situationer som vi med vår datahallstjänst kan hjälpa dig och ditt bolag. Genom en överenskommen inställelsetid utför vi arbetet som du har svårt att hinna med.

I datahallstjänster ingår ett åtagande från oss att exempelvis starta felsökning eller påbörja en begärd uppgift inom en överenskommen tidsrymd en så kallad SLA. Du som kund väljer hur ofta och i vilken omfattning du vill använda våra tjänster och hur mycket du föredrar att hantera internt. Under vissa toppar kan efterfrågan öka och under vissa perioder, behovet minska.

För uppgifter som kan planeras väl i förväg kan vi också förbereda mycket av arbetet internt i förväg, vilket kräver mindre inställelsetid på plats. I båda fallen följer vi samma struktur vad gäller processer och dokumentationsuppdateringar.

Du som kund kan välja mellan olika nivåer av inställelsetid i ditt serviceavtal.
Vi erbjuder allt från 2 timmar upp till 1 veckas inställelsetid.

Varför välja datahallstjänster från oss?

Vi har lång och gedigen erfarenhet av att utföra tjänster i kritiska datahallsmiljöer. Vi har väl inarbetade rutiner och processer för att säkerställa säkerhet framför något annat. Våra medarbetare är införstådda med att erforderliga bakgrundskontroller genomförs innan tillträde ges till våra kunders miljöer. Med en svensk servicedesk och en enkel ärenderegistrering kan vi erbjuda en snabb hantering.

1/3

Flexibilitet

Inom våra datahallstjänster åtar vi oss att påbörja felsökning eller utföra en begärd uppgift inom den tidsram som anges i ditt Service Level Agreement (SLA).  

Ärendet kan antingen vara planerat i förväg eller av mer akut karaktär, och vi anpassar oss för att möta dina behov i båda situationerna. 

Vi kan även ansvara för lagerhållningen av kritiska komponenter, såsom kablage, SFP:er och liknande i din datahall. Du anger volym och specifikation – vi säkerställer att det alltid finns tillgängligt för dig. 

 

 

 

Servicenivåer 

Som kund har du full flexibilitet att välja hur ofta och i vilken omfattning du vill använda våra tjänster, samt vilka delar du föredrar att hantera internt. Behovet kan variera över tid – vid toppar kan efterfrågan öka, medan det under t.ex frysperioder kan minska. Oavsett situation följer vi en konsekvent och tydlig struktur för processer och dokumentation. Självklart kan du som kund välja mellan olika nivåer av inställelsetid i ditt SLA, från så kort som 2 timmar till upp till 1 vecka, beroende på dina behov

Exempel på uppgifter 

  • Delta i dagliga standups 

  • Uppdatering av ticketsystem 

  • Installationer, avinstallationer 

  • Kablering, patchning, etikettering 

  • Rackning 

  • Eskortering av besökare in i datahallen 

  • Varumottagning 

  • Destruktion av media 

  • Upprätthålla lager med regelbunden inventering 

 

 

Kontakt

Kontakta mig

Jessica Liljefors
AFFÄRSOMRÅDESANSVARIG