DRIFTtjänster
Shibuya kan erbjuda en mycket erfaren, svensktalande servicedesk som hjälper våra kunder minska sina ledtider och antalet supportärenden.
Att ha en väl fungerande servicedesk ger tydliga affärsfördelar. Genom att arbeta proaktivt med frågor och incidenter kan antalet serviceärenden minska avsevärt och ge personalen möjlighet att fokusera på det egna arbetet.
Vår leverans präglas av:
Shibuyas servicedesk ger tekniskt stöd och försöker i första hand hitta lösningar direkt i telefonen. Förutom gedigen kunskap om program, system och tjänster har personalen stor vana att hjälpa människor med skiftande tekniska förkunskaper.
Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem oavsett om det är en incident, ett problem, en beställning eller en frågeställning. Ärendet registreras, kategoriseras och hanteras i enlighet med våra processer samt de prioriteringar och rutiner som har avtalats med uppdragsgivaren.
Med Shibuyas servicedesk får er organisation en tydlig, gemensam kontaktpunkt för alla typer av tekniska frågor.
Redan första månaden efter det att Pulsen tog över ansvaret för vår first line hade vi ökat lösningsgraden med 15 procent. För Dahl innebär det att vi kan ge en bättre och snabbare service till våra användare.
Kristina Sievert, Dahl Sverige
jag vill veta mer om servicedesk-lösningar
DRIFTtjänster
KONTAKT
dela gärna
KONTAKTA OSS
Besöksadress – huvudkontor
Nils Jakobsonsgatan 5, Borås
Postadress: Box 881, 501 15 Borås